السبت، 2 يناير، 2010

أول تدوينة في السنة الجديدة : )


السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

بما ان معايا لابتوب واحد صاحبي ، قولت اكتب تدوينة على السريع كدا : )

----

أستقبلت أول يوم في السنة الجديدة بمغص معوي شديد ، من حوالي الساعة خمسة فجر أول يوم لحد يا دوب لسه حاسس بتحسن من كام ساعة بس .
مع اني مش فاكر اني كلت اي حاجة غريبة ، بس الواضح انه كان في ميكروب في حاجة كلتها أو اني اخدت برد ! (مش وقته خالص اساسا !) طبعا في الحالات اللي زي دي مفيش احسن من الينسون ، الشمر ، كراوية و النعناع : )


من ناحية تانية ، فاضل حوالي اسبوعين على الامتحانات ، المواد التيرم ده حلوة بس مش قادر اركز بشكل كويس : (
حاسس اني مش مجمع كويس !! هحاول اركز مجهودي في الاسبوع ده عشان اراجع على الحاجات اللي لسه مخلصتهاش : )
دعواتكم بقى : )


من كام ساعة اكتشفت ان في شبكة وايرلس قوية واصلة في الغرفة اللي بذاكر فيها ، و بيستخدم تشفير wpa ، اعتقد ان دلوقتي فك الشتفير ده بقى سهل ، بالكتير ربع ساعة و يكون خلصان ، اخلص بس الامتحانات و العب شوية مع الشبكة دي (هجرب بس كسر التشفير مش هعمل حاجة )



اخيرا ، اعتقد اني سأكون "أحمد أبوزيد"على الانترنت و مش هيكون في "Skeleton_Eel" تاني ، هكون على الانترنت بهويتي الحقيقية بدل الاسم المستعار اللي كنت عايش بيه لمدة اربع سنين تقريبا على الانترنت .
انا خلاص تقريبا اتخذت قراري ، و ده لعدد من الاسباب ممكن ابقى اعمل موضوع عنها لما اخلص الامتحانات ان شاء الله ، و بدأت خطوات الانتقال ، اسم الايميل هيتغير و كمان رابط المدونة (و طبعا واجهت اول مشكلة من المشاكل اللي عشانها كنت اختارت استعمال اسم مستعار جديد و فريد ، و هي مشكلة ان الاسم ممكن يكون حد مستخدمه في المنتديات و المواقع زي بريد gmail) .

بالاضافة اني قررت عمل بعض التغييرات في كذا حاجة تانية مهمة .


عموما ، الموضوع هيخلص ان شاء الله بعد الامتحانات : )



--------


دعواتكم بقى عشان الامتحانات دي شكلها مش مبشر خالص :s
و يا رب تكون السنة الجديدة دي سنة جميلة علي كل الناس و يتحقق فيها كل اللي بيحلموا بيه : )