الثلاثاء، 18 نوفمبر 2008

اخيرا ، بس لسه شوية ! : )

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

بقالي فترة مكتبتش حاجة ، و غالباً دي هتكون التدوينة الاخيرة او ما قبل الاخيرة ، عشان هبتدي مذاكره بشكل مكثف شوية عشان الامتحانات قربت : )

المهم ،

في كذا حاجة كدا اتعمل بس لسه فاضلها شوية

مثلا الانتخابات في منتدى كل الطلبة انتهت و تم اعلان النتيجة و المفروض ان الفريق الجديد هيستلم الادوات الرقابية في اقرب وقت ، بس لسه شوية ، ده غير ان للاسف مفيش حد اترشح لقسم الكمبيوتر !
تجربتي في موضوع الرقابة ده كان مش لطيف خالص ! : ( ، من الاول و انا شايف ان الرقابة و الاشراف ده وجع دماغ على الاخر ! ، بس قولت بما ان مفيش حد ماسك قسم الكمبيوتر ، امسكه انا ، و كدا كدا انا لاجئ في القسم ، بس كنت قلقان من الناحية الادارية !

الناحية الادارية بقى ، بجد وجع دماغ ! ، بتلاقي بقى مش عارف مين كلم مين بطريقة مش كويسة ، و مين شتم مين ، و ده تطاول على ده ، و غالباً الاتنين غلطوا عشان كل واحد متعصب لرأيه !
على العموم هيكون في تدوينة مخصوص عن الموضوع ده ، بس مش وقته خالص عشان مفيش وقت : )

الحاجة التانية ، الحمد لله الكتاب بتاع اوبنتو تقريباً خلص ، يعني يا دوب بقفل فيه اهه : ) ، فيه شوية حجات بسيطة عاوز اخلصها بس للاسف الكمبيوتر دلوقتي يعتبر متشال ، يعني بالعافية بقعد عليه ساعتين او تلاته في اليوم ، ده غير ان مفيش ماوس اساسا ، الموس عطلان بقاله بتاع اسبوع ! ، و شغال الكيبورد ، و بحرك الماوس بالكيبورد ، ففي نسبة بطئ في التعامل مع الكمبيوتر ! ، على العموم ان شاء الله الموضوع هيخلص قريب اوي : )

و ما زال عندي تلال من المذاكرة و الامتحانات هتبدأ على يوم ٥ يناير ، و ربنا يستر علينا D:
ـ

هناك تعليقان (2):

  1. بالتوفيق :)

    إطلعت على الإصدار النهائي لكتاب أوبنتوا و قرته و أحببت أن أقول بأنه أعجبني و سأنصح بقراءته. شكرا على الكتاب و المجهود و الإهتمام الذي خصصته من أجل ذلك. بالتوفيق مرة أخرى مع الإختبارات :)

    ردحذف
  2. سعيد جدا ان الكتاب عجبك : )

    ردحذف